Galactoria 2015

11336928_824048121006932_8520510597047100505_o

A început Galactoria, festivalul absolvenților Facultății de Teatru și Televiziune din Cluj. Ciprian Leotescu, student teatrolog, ne prezintă pe scurt spectacolele absolvenților clasei de actorie condusă de conf. Miriam Cuibus.

Anatomia sufletului

„Ce este sufletul?” „Ce greutate are el?” „Un suflet regal poartă bijuterii?” Anatomia sufletului este un spectacol de commedia dell’ arte, o creaţie bazată pe înţelegerea originii sufletului, a localizarii lui, dar, înainte de toate, o reprezentaţie bazată pe narativa clasică a comediei din Italia secolului XVI. Acțiunea se construiește pe mai multe planuri: cercetarea Dottorilor asupra sufletului, principiile de muncă ale celor trei Pulcinella, cei doi militari fanfaroni care sunt în căutare de slugă, Truffaldino (sluga fără de stăpân) povestea de dragoste dintre Arlecchino și Alegretta (Colombina) ș.a.m.d.

Ce se întâmplă cu teoria despre suflet? Răspunsul îl găsește fiecare spectator în propria experiență de viață.

Distribuția: Pantalone – Radu Catană ; Dottore Maximus Vetulus – Gabriela Todoruţ ; Dottore Maximus Secundus – Crina Andriucã; Dottore Maximus Tertius – Ioana Pașca; Dottore Maximus Cvartus – Luiza Ghindă; Dottore Maximus Cvintus – Sonia Divile; Amoreza Maximus Faustina – Ana-Maria Pop; Amorez Matteo Bandello – Robert Nagy; Capitano Anibalo Africano (zis Mațe Pestrițe) – Oana Marcu; Capitano Tito Titano (zis Uscă Dușcă) – Dan Ioniță; Arlecchino – Vladimir Călin; Alegretta (Colombina) – Raluca Radu; Mezzetino – Carina Bunea; Truffaldino – Robert Nagy; Pulcinella – George Sfetcu; Pulcinelletto – Ștefania Misăilă; Pulcinellinni – Roxana Fânaţã

 

Cabaretul cuvintelor

V-ați gândit vreodată la povestea fiecărui cuvânt? Ce frustrări are, pe cine iubește? Cabaretul cuvintelor este o orchestră a frazelor, un carusel al sentimentelor și stărilor, de la scene de teatru în teatru, la mărturii și mărturisiri, la travestiuri și discursuri politice, la revolte și poezie.

Povestea începe cu sunetul primordial, sunetul chintesență, cel de la care proneşte orice alfabet, sunetul emis de nou-născut: acel ,,a” pe care mai apoi se contruiește un limbaj articulat, un fragment și, în cele din urmă, întregul spectacol, în toată complexitatea și fluența sa.

Desigur, un cabaret nu poate fi complet fără maestrul de ceremonii, care leagă toată structura spectacolului cu o energie superbă și un entuziasm de neclintit.

Distribuție: Crina Andriucă, Carina Bunea, Radu Catană, Vladimir Călin, Sonia Divile, Roxana Fânață, Luiza Ghindă, Dan Ioniță, Oana Marcu, Ștefania Misăilă, Robert Nagy, Ioana Pașca, Ana-Maria Pop, Raluca Radu, George Sfetcu.

 

Moara de apă

Se spune că în clipa morții toată existența ni se derulează în fața ochilor. Conform mitologiei greceşti, înainte de a veni Moirele să pună capăt firului vieţii şi Charon să treacă sufletul peste cele cinci râuri ale lumii de dincolo, muribundul retrăieşte, sau priveşte ca spectator, tot ce a trăit vreodată. Cu imaginea acestor divinităţi începe şi spectacolul non-verbal Moara de apă. Personajul principal trece prin fiecare vârstă, senzaţie, amintire, de la joculeţele, ghicitorile şi iluziile copilăriei, la setea de cunoaştere a adolescenţei, la bucuria şi distracţiile tinereţii și, în cele din urmă, la umilinţa şi sărăcia războiului.

Elementul predominant în spectacol este apa; fluiditatea și volatilitatea ei pot semnifica atât viaţa, cunoaşterea şi supraviețuirea, cât şi moartea, uitarea şi adaptabilitatea. Destinul uman se află într-o continuă metamorfoză, iar viața noastră poate fi asemănată unei mori de apă, a cărei roată este pusă în mișcare de lichidul vital.

Distribuție: Crina Andriucă, Carina Bunea, Radu Catană, Vladimir Călin, Roxana Fânață, Luiza Ghindă, Dan Ioniță, Oana Marcu, Ștefania Misăilă, Robert Nagy, Ioana Pașca, Ana-Maria Pop, Raluca Radu, George Sfetcu.

 

Cercul de aur

Ce abilităţi şi tertipuri le sunt folositoare celor care vor să obțină puterea? Multe dintre operele shakespeariene se concentrează în jurul luptei pentru coroană, pentru cercul de aur, fie că vorbim de pierderea tronului, fie de câştigarea acestuia, prin diferite mijloace. Într-un mediu plin de beton, fier şi electricitate, tot ce contează este influenţa. Spectacolul Cercul de aur este un colaj de texte bazat pe studiul câtorva dintre marile piese ale dramaturgului englez: Regele Lear, Macbeth, Henric VI, Richard III şi Hamlet.

Distribuție: Crina Andriucă, Carina Bunea, Radu Catană, Vladimir Călin, Sonia Divile, Roxana Fânață, Luiza Ghindă, Dan Ioniță, Oana Marcu, Ștefania Misăilă, Robert Nagy, Ioana Pașca, Ana-Maria Pop, Raluca Radu, George Sfetcu, Gabriela Todoruţ.

 

Tarara-bumbia sau Valeriană, chinină, bicarbonat

Ce e mai bine: să crezi sau să speri? Într-un univers cehovian aflat în continuă deconstrucţie, singura îndatorire a personajelor este să spere că va apărea ceva mai bun și că vor trăi o viaţă lipsită de griji şi de responsabilități.

Tarara-bumbia sau Valeriană, chinină, bicarbonat este construit pe temele recurente ale marilor piese ale dramatugului rus: Platonov (Piesă fără titlu), Pescăruşul, Ivanov, Trei surori, Unchiul Vania, cu inserţii din Livada de vişini. Charlotta Ivanovna trage toate sforile spectacolului, ca într-un joc al memoriei, al visării.

Spectacolul este despre inadaptare, dragoste, plictis și lipsă de voinţă; aceste idei ne trimit spre speranţă sau credinţă, suspendându-ne totuşi într-o aşteptare incertă.

Distribuție: Crina Andriucă, Carina Bunea, Radu Catană, Vladimir Călin, Sonia Divile, Roxana Fânață, Luiza Ghindă, Dan Ioniță, Oana Marcu, Ștefania Misăilă, Robert Nagy, Ioana Pașca, Ana-Maria Pop, Raluca Radu, George Sfetcu, Gabriela Todoruţ.