Imaginea vieții

persfotobogsilvanderbruggenViața noastră cade în rutină încă din primii ani. Ne trezim, mergem la școală, ne întoarcem, ziua se termină și o luăm de la capăt. Cu toate astea, ne agresează din toate părțile mottouri existențiale: „Râzi! Zâmbește! Renunță la stres!” Simți presiunea?

Ziua a doua festival începe cu BOG. O încercare de restructurarea a vieții, spectacol regizat de  Erik Whien, scris și jucat de Lisa Verbelen, Thomas Edward Dudkiewicz, Benjamin Moen și Judith De Joode. După cum este lesne de ghicit, producția oferă o imagine de ansamblu a vieții, așa cum ne-am dori-o, dar și așa cum ne dictează împrejurările să o trăim, din copilărie până în ultima clipă.

Dramaturgia reprezintă pilonul principal. Spectacolul este presărat, de la început până la sfârșit, cu glume care rup emoția, doar pentru a te aduce înapoi la ea.

Scenografia este formată din obiectele personale ale lui Mies Regina van Gemeren, decedată în 2013. Singurele elemente pe care le folosesc actorii sunt hainele, momentul expunerii obiectelor fiind singurul în care ele sunt atinse. Scena se transformă într-un târg de vechituri care nu pot fi vândute. Au o valoare sentimentală prea mare. Linia trasată din mănuși este o barieră de apărare a amintirilor. Le poți vedea, dar nu ai acces la ele.

Aparent, sunt lucruri banale, fără nicio legătură între ele: capace de oale, prosoape, batiste, carnețele, tablouri, săpunuri, parfumuri, o fustă, o cutie de bijuterii plină de biluțe, floricele și bilețele cu liste și, probabil, numere de telefon. Fiecare lucru are povestea lui. Actorii prezintă viața femeii, care,  de altfel, ar putea fi a oricui, stând pe un podium din pietre de  pe care pot privi fără a se implica emoțional.